Під час свого виступу у Верховній раді, Остап Семерак, міністр екології та природних ресурсів України зробив декілька гучних заяв, зокрема про низький та неефективний рівень використання коштів екологічного податку в регіонах. Згідно діючого законодавства, 2 роки поспіль екологічний податок розподіляється наступним чином: 20% зараховуються до держбюджету, а 80% — до спецфондів міських бюджетів (25%) та обласних ( 55% ).
«Екологічний податок — це кошти, які сплачують підприємства як відшкодування завданої шкоди за забруднене довкілля. Його ставки є вкрай низькими. Підприємствам простіше сплатити податок, аніж проводити екологічну модернізацію виробництв і при цьому місцевою владою великі суми екоподатку з якихось причин не освоюються», — зазначив міністр у своєму виступі. За словами очільника Міністерства ставки екологічного податку в Україні та механізми його використання мають бути переглянуті.
Депутат Запорізької міської ради, член депутатської комісії з екології Віктор Пріт, який активно опікується екологічними проблемами міста, прокоментував цю ситуацію.
— «На мою думку, перерозподіл еко-податку і повернення коштів в «руки» Міністерства для міст з техногенним навантаженням є справжнім «екологічним мародерством». Екологічний податок — це не данина, яку міста платять Києву! Це інструмент, це можливість для місцевих громад захищати , покращувати стан довкілля міста, враховуючи його особливості. Ми не можемо допустити ситуації, коли з царського плеча буде виділятись — «всем сёстрам по серьгам».
Я теж бачу недоліки, неефективність використання еко-коштів на місцях, необхідність покращення рівня прийняття управлінських рішень та посилення контролю за їх використанням. Проте не слід забувати, що різні регіони мають геть різні потреби. В Запоріжжі, наприклад, завдяки ефективній співпраці депутатів, спостерігається системна комунікація між обласним та міським бюджетом. Як результат — фінансування екологічної пересувної лабораторії з контролю стану довкілля здійснюється за спільний рахунок екофонду обласного бюджету та бюджету розвитку міста.
Принцип перекладання грошей з кишені в кишеню — не змінить докорінно ситуацію. Країна обрала європейський, демократичний шлях, і завдяки децентралізації ми бачимо ефективний розвиток міст. Не можна декларувати децентралізацію, говорити про важливість створення громад, а за спиною відбирати ресурси. Ми маємо навчитись самостійно, як порядні господарі, раціонально витрачати кошти на покращення стану річок, повітря, сприяти озелененню міст, формувати культуру поводження з відходами. Так, як це відбувається в усьому цивілізованому світі».
—